- Det nye navnet reflekterer Hubexos posisjon i sentrum av den globale byggesektoren.
- Ny ledelse og merkevarestruktur skal drive innovasjon og vekst.
- Produktnavn forblir uendret med en fornyet profil.
Stockholm, 2. oktober 2024: Byggfakta Group, morselskapet bak flere markedsledende merkevarer innen byggedata og informasjon, inkludert Byggfakta, BCI, NBS og Vortal, kunngjorde i dag at selskapet har endret navn til Hubexo. Den nye identiteten markerer starten på et globalt omprofilering- og omstruktureringsprosjekt som har som mål å posisjonere selskapet som en dynamisk og fremtidsrettet leder innen byggedata og teknologisektoren.
En ny selskapsnettside (www.hubexo.com) lanseres i dag. På dette stadiet påvirker navneendringen kun morselskapet, selv om merkevarer innen konsernet vil få nye visuelle identiteter for å styrke koblingen til Hubexo. Produktene som er rettet mot kundene vil i utgangspunktet beholde sine eksisterende navn. Dagens lansering av Hubexo er første steg i å samle organisasjonen under ett merke, med en målsetning om å fullføre prosessen i april 2025.
"Måten miljøet rundt oss er bygget opp på, former også måten vi lever, jobber og handler på. Og vårt nye navn reflekterer vårt engasjement for å koble og forme den globale byggesektoren med våre essensielle data og innsikter," sa Dario Aganovic, Chief Executive Officer. "Vi bygger på nesten 100 år med byggefaglig ekspertise, og nå som Hubexo forener vi våre globale merkevarer for å fremme innovasjon, styrke våre kunder og lede byggesektoren mot en bærekraftig fremtid."
For å forsterke sine globale ambisjoner er Hubexo omstrukturert lederteamet for å effektivisere driften og fremme innovasjon. Selskapet har også utnevnt regionale presidenter for å ha tilsyn med kommersielle operasjoner i APAC, Nordøst-Europa, Vest-Europa, Storbritannia & Irland, og Nord-Amerika.
"Vår nye ledelsesstruktur lar oss spisse fokuset på innovasjon, samarbeid og kundesuksess," sa Aganovic. "Vi skaper et smidig og forent lederskap som vil levere enda bedre produkter for våre kunder og skape et givende miljø der våre 2500 kolleger over hele verden kan vokse."
Hubexos komplette ledergruppe består nå av:
Dario Aganovic, Chief Executive Officer
Fredrik Lundqvist, Chief Financial Officer
Joakim Percival, Chief Product Officer
Lars Ryding, Chief Operating Officer
Miguel Sobral, Chief Strategy Officer
Lindi Teate, Chief People Officer
Ashleigh Porter, President, APAC
Kyle Camp, President, North America
Thomas Bejer-Andersen, President, Northeast Europe
Joanne Keit, President, UK & Ireland
Dario Aganovic, President, West Europe (midlertidig)
Hubexo vil fokusere på sin kjernevirksomhet innen byggedata, mens selskapets virksomheter utenfor bygg, som medier og helse, vil bli skilt ut til en ny enhet ledet av Max Lagerstedt, tidligere CEO Norden, Byggfakta Group. Aganovic vil fungere som styreleder.
Rebranding-initiativet forventes å være fullført innen andre kvartal 2025, med oppdateringer av konsernets visuelle identitet og merkevarekommunikasjon i tråd med Hubexos visjon. Byggfakta Group-nettstedet vil bli omdirigert til Hubexo.com, hvor interessenter kan lære mer om den nye merkevare retningen.
For mer informasjon, besøk: www.hubexo.com
For mer informasjon om Byggfakta Norge, www.byggfakta.no