I forbindelse med Next One Technology lansering i Norge har vi sammen gjennomført en undersøkelse som viser den norske byggebransjens digitale modenheten. Vi ønsker å dele innsikten for å hjelpe bransjen med å forbedre driftsstyringen og øke produktiviteten gjennom digitale løsninger. Vi tror at teknisk innovasjon og digitalisering er nøkkelen til suksess. Rapporten gir verdifull innsikt i reisen mot en mer effektiv og balansert hverdag for byggentreprenørene.
Byggfakta leder en digital transformasjon i byggebransjen - hvordan?
I en stadig skiftende bransje er det avgjørende å følge med på trendene og endringene som skjer i markedet. Som et ledende programvare- og informasjonsselskap innen byggebransjen, spiller vi en viktig rolle i å tilby nødvendige verktøy og innsikt for å hjelpe våre kunder å holde trinn med den digitale utviklingen og opprettholde sin konkurranseevne. Vår digitale plattform gir deg markedsinnsikten du trenger.
Les også: Derfor er det viktig med dyp markedsinnsikt
Bli helt sikker på alle beslutninger du tar
Vår dedikasjon til datainnsamling i stor skala har gitt oss et solid fundament som en pålitelig aktør i bransjen. Våre researchere henter inn informasjon om hvem som bygger, hva som bygges, hvor og når det bygges. De gjennomfører daglige intervjuer med byggherrer, arkitekter, konsulenter, entreprenører m.m. i hele landet for å oppdatere alle byggeprosjekter – i alle faser av byggearbeidet. Ved å tilby all informasjon i digitale løsninger, gir vi våre kunder en verdifull kilde til informasjon som støtter informerte beslutninger.
Les også: Derfor er det viktig å ha oppdatert informasjon i prosjektdatabasen SMART
Verktøy som endret måten å håndtere anbud på
En av våre fremtredende løsninger er prosjektdatabasen SMART. Dette verktøyet har transformert måten anbud og prosjekter administreres på ved å tilby en digital plattform for håndtering. Hva som skiller SMART fra andre lignende verktøy er tilpasningsevnen. Med SMART kan våre kunder filtrere ulike prosjekter basert på kriterier som geografisk plassering, prosjekttype, budsjett, totalkostnader og andre relevante faktorer. Dette gir kundene unik innsikt i sitt spesifikke marked og hjelper dem prioritere de mest relevante prosjektene.
Spørsmål: Hvordan tror du en mer skreddersydd tilnærming til anbudsprosessen kan hjelpe deg med å oppnå bedre resultater?
Kontinuerlig innovasjon
For å maksimere verdien av den innsamlede informasjonen, har vi også utviklet løsninger som trekker ut og analyserer data. Dette gir kunden muligheten til å forstå markedet bedre og tilpasse sine strategier deretter. Videre har vi på bare et år utviklet en integrasjonsløsning som lar våre kunder koble prosjektdatabasen SMART til deres CRM-system. Dette inkluderer både en åpen API-løsning for de som ønsker å tilpasse integrasjonen selv og en standard plug-and-play integrasjon for Microsoft Dynamics 365, Salesforce og SuperOffice. Dette sparer tid og kostnader ved å eliminere behovet for flere brukere i SMART.
Du kan stole på at vi er i teten på de teknologiske endringene som vil hjelpe byggebransjen. Vi jobber kontinuerlig med å utvikle og forbedre våre løsninger for å være i forkant av de siste trendene. Dette sikrer at våre kunder alltid har har de nødvendige verktøyene og innsiktene de trenger for å lykkes i den stadig skiftende digitale virkeligheten.
Ønsker du å lære mer om hvordan vi kan støtte din bedrift?
Ta kontakt med riktig person på telefon, eller chat med oss alle hverdager mellom kl 8-16. Du kan også skrive en e-post til support@byggfakta.no