Invitasjon og glemt passord
Vi viser deg hvordan du lager passord og logger inn første gang.
Anbudskilder
Hvordan sette opp en anbudskilde for automatisk varsling på nye og relevante anbud.
Kontoinnstillinger
Hvordan endre profilinformasjon, kontakte kundeservice, se deres avtale i dag og endre innholdet i denne.
Valg av kolonner, faseikonet og flerbrukerfunksjonalitet
Ønsker du å finpusse utseendet slik at du kan jobbe mest mulig effektivt? Vi viser deg valg av kolonner, hva er standard og hvordan kan du gjøre det egen definert?
Prosjektkilder
Enten om du er ny eller gammel bruker, viser vi deg hvordan du kan sette opp en prosjektkilde
Aktiviteter og notater
Vi viser deg hvordan du kan ha oversikt over hva som er gjort, tenkt og sagt. Hva er planlagt for oppfølging? Og hva har kollegaer av notater på de samme prosjektene?
Anbud
Vil du vite hvordan anbud-modulen fungerer i Byggfakta SMART?
Søk på tvers av alle bedrifter og kontaktpersoner
Hvordan kan du kan søke opp en bedrift du vil se nærmere på, kartlegge et segment du er interessert i, eller søke opp en kontaktperson?
Kontaktinformasjon og mine kontakter
Vi ser på kontaktinformasjonen på et prosjekt, hvem bedriftene i prosjektet er og hvilke kontaktpersoner man kan kontakte om det spesifikke prosjektet i den bedriften.
Tømme listen over NYE etter feil oppsett
Vi skal se på hvordan du enkelt kan rydde opp i relevante tips å starte på nytt, dersom det har blitt gjort et oppsett med feil i kilden din.
Tilleggsmodul - Excel eksport
Hva kan eksporteres og hvordan gå frem?
Søk spesifikt eller se oversikt på alle prosjekter
Vi ser på hvordan du får innsyn i prosjektdatabasen i sin helhet med alle prosjekter. Søke på et spesifikt prosjekt, eller kartlegge segmenter basert på de kriterier du ønsker å sette.
Status
Vi ser på status og hvordan du kan bruke dette til å få oversikt og kontroll på hva som er nye tips, hva du har på bordet og har kontroll på, og hva du er ferdig med og ikke trenger å bruke tid på.
Bedriftsanalysen
Vi ser på tilleggsmodulen bedriftsanalyse. Der kan vi se hvilke relasjoner og hvilke prosjekter en bedrift har.
Brukerstatistikk
Vi går gjennom tilleggsmodulen brukerstatistikk. Den kan hjelpe deg med å få kontroll på bruken internt, hjelpe dine kollegaer å lykkes på en oversiktlig og informativ måte.
CRM interne felt
Vi ser på CRM-modulen: interne felt. Hvordan dette er et kraftig verktøy som kan løse mange behov. Vi ser blant annet på interne sorteringer, viktige egenskaper rundt prosjektene dere er interessert i og egne utregninger dere har rundt disse.
Les våre fantastiske kundehistorier!
"Vi har brukt Byggfaktas tjenester i flere år. Og med den inntjeningen dette gir oss, er vi ikke i tvil om at dette lønner seg"
- Thor Arne Løkken, Salgsdirektør - Sono Norge AS
Se flere referanser herFAQ
Få svar på de vanligste spørsmålene om prosjektdatabasen SMART
Hvor henter dere informasjonen fra?
Vår informasjon er basert på aktivt oppsøkende kontakt vår redaksjon gjør ut mot de som holder i byggeprosjektene, inkludert byggherre, prosjekterende og utførende, i tillegg til å overvåke det som er av offentlig tilgjengelige kilder.
Deler alle aktører info med dere?
Alle står fritt til å dele med oss, men vi rapporterer kun det som oppgis frivillig av de som holder i prosjektet utover offentlig informasjon. Dette er et viktig poeng for oss slik at du som bruker vet at du med god samvittighet kan kontakte din kontakt i prosjektet basert på at du finner dem hos oss, samt at de vi snakker med opplever det som en positiv samhandling uansett hvor mye eller lite de vil at vi legger ut.
Hvor ofte blir prosjektene oppdatert?
Databasen vår er live oppdatert, slik at du som bruker til enhver tid ser nyeste informasjon.
Kan man få varsler når et prosjekt går videre til neste fase?
Ja, du kan selv spesifisere hvilke hendelser du ønsker varsler på. Eksempler kan være at prosjekterende ledd tilsettes, at byggeplassen skal i gang eller at prosjektet nå skal ferdigstilles.
Kan vi kontakte bedriftene som ligger i systemet deres?
Absolutt. Et av våre hovedmål i vårt arbeid er å avdekke hvem man kan ta kontakt med på spesifikke prosjekt i de forskjellige roller.
Er informasjonen nøyaktig?
Så nøyaktig som den kan være etter hvor i løypa prosjektet er kommet. I tidligere fase er det oftere en kvalifisert antagelse basert på tilsvarende prosjekter, slik som for eksempel forventet oppstart kostnad og varighet. I slike tilfeller er dette notert, og vil oppdateres så snart nøyaktig informasjon kan bekreftes med de som holder i prosjektet.
Kan jeg søke på adresser, miljøsertifisering og andre prosjektdetaljer?
Ja, det er noen av over 30 søkekriterier du kan bruke for å finne frem i databasen vår.
Jeg bruker Doffin i dag, finner jeg noe mer hos dere?
Ja, vi har dekning på prosjekter som ligger ute på Doffin og som kommer til å legges på Doffin frem i tid – men vi har også kontroll på prosjekter som aldri ser en formell anbudsprosess. Vi klarer å levere en unikt omfattende oversikt kun på grunn av det aktive arbeidet vi gjør ut mot proffmarkedet bygg og anlegg.
Jeg ser ikke et prosjekt som jeg forventet å se, hva kan være årsaken?
- Dersom du søker etter et prosjekt, er det viktig at du søker i «Alle prosjekter» under «Prosjektdatabase» i venstre meny.
- Pass på at du ikke har liggende ekstra søkekriterier som henger igjen fra tidligere søk. Klikk «Tøm søket» for å sikre deg om dette.
- Dersom prosjektet ligger utenfor din selektering, vil du ikke kunne se det. Vi ser gjerne nærmere på det med deg! Ta kontakt med support via support@byggfakta.no eller med din kontaktperson som du finner i høyre hjørne i SMART under «kontoinformasjon».
Hvor mye koster Byggfakta SMART?
Tjenestene prises etter mengden informasjon du har behov for, og påvirkes av en sammensetning av ditt geografiske nedslagsfelt og hva slags prosjekter du ønsker kontroll på.
Fikk du ikke svar på det du lurte på?
Ta kontakt med oss på telefon, chat alle hverdager mellom kl 08-16 eller skriv en e-post til oss på support@byggfakta.no.
Du kan kontakte oss på
69 91 24 30
Vi sitter klar ved telefonen alle
hverdager mellom 08.00-16.00.